maandag 28 januari 2013

De eerste dagen...

Na een reis van meer dan 31 uur, zijn we dan op onze bestemming geraakt. Moe maar voldaan van de mooie zichten die we al gezien hebben, ploften we neer op onze bedden. Auw, een houten plank in plaats van een lattenbodem. Dat wordt aanpassen!
De nacht heb ik goed doorgebracht, heb geen mug gehoord! Deze werden waarschijnlijk afgeschrikt door mijn fantastische klamboe-constructie.

Ik heb nu ook de drie maaltijden van de dag achter de rug. Altijd warm eten :), juist mijn lievelingseten ;). Heel pikant, veel variatie, echt lekker.

Elke dag komt ook de 'poetsvrouw' Indra langs, ze poetst onze kamer en zal onze kleren wassen. We hebben trouwens een douche, ze spuit de gehele 'badkamer' nat maar dat trekken we ons niet aan want de douche werkt!

We hebben kennisgemaakt met Kiran, de verantwoordelijke van Sikshana in Hubli, deze man kan echt goed Engels (met maar een licht Indisch accent). Hij heeft juist uitleg gegeven wat we deze week nog gaan doen: scholen bezoeken, kennismaken met de mentoren en onze klassen, kleren kopen... Ik zal 5 van de 7 dagen werken.

We hebben juist bezoek gekregen op Sikshana en hebben gele koekjes gekregen, mierzoet.

We hebben verschillen de plaatsen een Vlaamse naam gegeven:
- Het plein waar we over wandelen om van ons Mansion naar het restaurant te gaan: de Korenmarkt.
- The Mall: het Zuid.
- Het chique huis waar we altijd naar rechts gaan: het huis van meneer doktoor.

Op de 'Korenmarkt' zijn er verschillende dieren te zien: koeien en varkens. Twee varkens waren vandaag aan het vechten. En ja voor de koeien gaan wij uit de weg!

Zo tot de volgende!
Hou jullie warm, dat doe ik hier ook!



9 opmerkingen:

  1. Ik ben blij dat je goed aangekomen bent Blijde!!
    Hopelijk stel je het daar super goed en laat je snel wat foto's zien!
    xx Zoë

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Blijde,

    Oef, je bent er geraakt !
    Ik heb de indruk dat jullie daar goed ontvangen zijn.
    Geniet ervan en bedankt om ons mee te laten genieten.

    Groetjes van de familie uit de Winkelwarande 18 en 20 !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Blijde, fijn dat je goed terecht bent in India en dat het verder daar goed is met u. Hopelijk kun je daar wat je draai vinden, maar dat zal wel zeker, je bent al een grote meid hé. En amai toch wat luxe, een poetsvrouw elke dag en een douche. Geniet goed hé.

    Groeten van Peter, Petra, Laura & ook van mijn mama. Dat mocht ik zeker niet vergeten want ze heeft geen pc hé en ze had gezegd zet er mij bij hé als je iets schrijft.
    Alé, doe dat daar nog goed hé. xxxxxxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Zus,

    met paps hier.
    Ik zie dat je reeds bijna burgemeester bent, zomaar nieuwe pleinen en straten benoemen.
    Geniet van het, waarschijnlijk, schitterende weer daar. Hier niets dan regen na de sneeuw en temperaturen om een zwembroek aan te doen.

    Tot later, xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hallo Blijde ,
    heb je vanmiddag nog een mailtje gestuurd , maar gezien ik nu even bij Lutgarde in Brussel was (enkele van haar
    plantjes brengen) heb ik het natuurlijk over je trip naar India gehad. daarom dat ik hier nog even aanlog om haar groeten over te brengen. moet nu als de bliksem mijn bed in. tot spoedig , Wilfried xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Blijde ,
    Ik zie nog geen sarong , noch een plaatje van "het huis van den doktoor" ; en ook je eerste ritje in een
    "rickshaw" is nog niet gepubliceerd.
    Gisteren hadden we generale repetitie voor ons concert
    van 1 en 2 februari in Vilvoorde, en ik vertelde Kris van je trip naar India : ze laat meteen de groeten doen ! Ik hoop spoedig wat meer te lezen.
    .....ben ook al stiekem mijn bezoek van 1995 gaan doorsnuffelen....dat bekijken we later wel eens samen...
    Tot de volgende , Wilfried

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mijn eerste briefje/kaartje in Ecuador is toegekomen en het is van jou!!! Ik was mijn was aan het afhalen toen mijn zus het kwam brengen! Dankuwel!
    xx Zoë

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag Blijde, ik hoop, net zoals voor alle anderen , dat je daar in het verre India een heel bijzondere tijd mag beleven. Hopelijk lukt skype een beetje bij u zodat je je daar niet al te verlaten voelt...
    Dikke zoen en vele groeten van ons xxx
    Pascale(mama van Zoë)
    P.S. ik blijf lezen hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag Blijde, vandaag je eerste avont-uren in Hubli gelezen. Zo te zien voelen jullie zich al goed thuis op de plaatselijke Zuid en de Indisch ogende Korenmarkt. 'De wereld is onze thuis' is nu niet langer een loze spreuk, maar een werkelijkheid vol betekenis en bezieling waarvan jullie deel mogen uitmaken. Hou ons warm met jullie verhalen. Namaste! Carla

    BeantwoordenVerwijderen