Ik heb er zojuist 4 dagen lesgeven opzitten. Even een korte samenvatting van een lesdag.
- 10u30: De school start met the prayer. De leerlingen staan per standard op een rij en zingen/bidden dan. Deze activiteit tijd duurt tussen de 15 à 30 minuten.
- 11u-12u: Eerste les Engels aan the 4 th standard (is zoals het vierde leerjaar bij ons). Ik heb de leerlingen de kleuren aangeleerd. Daarna hebben ze het lied head, shoulders, knees and toos aangeleerd. Het resultaat was prachtig.
- 12u-12u10: Break, koffie of thee tijd. De koffie en thee lijken hier hetzelfde. Bruine kleur, veel suiker en veel melk.
- 12u10-13u30: Nali Kali (1-2-3th standard). Er werden 80 kinderen voor me neer gedropt. Doe maar zeiden ze. Deze kinderen kennen nu ook de kleuren in het Engels. Het was wel een hele opgave met 80 kinderen. Tussendoor mocht ik de kinderen even alleen laten omdat ik koffie moest gaan drinken :).
- 13u30-14u15: Lunch. De leerlingen krijgen eten van de overheid. De leerkrachten delen hun eten met de andere leerkrachten. Ik moet zelfs geen lunch meer meebrengen, zij zullen voor mijn eten zorgen.
- 14u15-14u55: Engels in 5th standard. De leerlingen hebben geleerd zichzelf voor te stellen, de volgende les wordt dit nog eens herhaald. Zij kunnen nu het lied Aiko Aiko zingen.
- 14u55-15u35: Engels 6th standard. In de les hebben we het verhaal a devoted son behandeld. Een Indisch verhaal dat ver van het bed van de leerlingen staat.
- 15u35-15u45: Break. Deze break loopt wel altijd uit tot 16uur.
- 16u-17u: Engels 7th standard. Het gedicht the mountain and the squirrel, they had a quarrel. De rijmwoorden werden ontdekt in het gedicht en de tegengestelden. Sunita, de Engelse leerkracht heeft de leerlingen dan nog een lied aangeleerd. Shall we open the door, why are you angry so...
- 17u: Prayer en naar huis.
Als ik thuis ben, bereid ik de lessen voor de volgende dag voor. Daarna gaan we gaan eten in ons stamrestaurant. En dan oogjes dicht en snaveltjes toe: dromenland here I come!
- 10u30: De school start met the prayer. De leerlingen staan per standard op een rij en zingen/bidden dan. Deze activiteit tijd duurt tussen de 15 à 30 minuten.
- 11u-12u: Eerste les Engels aan the 4 th standard (is zoals het vierde leerjaar bij ons). Ik heb de leerlingen de kleuren aangeleerd. Daarna hebben ze het lied head, shoulders, knees and toos aangeleerd. Het resultaat was prachtig.
- 12u-12u10: Break, koffie of thee tijd. De koffie en thee lijken hier hetzelfde. Bruine kleur, veel suiker en veel melk.
- 12u10-13u30: Nali Kali (1-2-3th standard). Er werden 80 kinderen voor me neer gedropt. Doe maar zeiden ze. Deze kinderen kennen nu ook de kleuren in het Engels. Het was wel een hele opgave met 80 kinderen. Tussendoor mocht ik de kinderen even alleen laten omdat ik koffie moest gaan drinken :).
- 13u30-14u15: Lunch. De leerlingen krijgen eten van de overheid. De leerkrachten delen hun eten met de andere leerkrachten. Ik moet zelfs geen lunch meer meebrengen, zij zullen voor mijn eten zorgen.
- 14u15-14u55: Engels in 5th standard. De leerlingen hebben geleerd zichzelf voor te stellen, de volgende les wordt dit nog eens herhaald. Zij kunnen nu het lied Aiko Aiko zingen.
- 14u55-15u35: Engels 6th standard. In de les hebben we het verhaal a devoted son behandeld. Een Indisch verhaal dat ver van het bed van de leerlingen staat.
- 15u35-15u45: Break. Deze break loopt wel altijd uit tot 16uur.
- 16u-17u: Engels 7th standard. Het gedicht the mountain and the squirrel, they had a quarrel. De rijmwoorden werden ontdekt in het gedicht en de tegengestelden. Sunita, de Engelse leerkracht heeft de leerlingen dan nog een lied aangeleerd. Shall we open the door, why are you angry so...
- 17u: Prayer en naar huis.
Als ik thuis ben, bereid ik de lessen voor de volgende dag voor. Daarna gaan we gaan eten in ons stamrestaurant. En dan oogjes dicht en snaveltjes toe: dromenland here I come!