vrijdag 8 februari 2013

Een drukke werkweek

Ik heb er zojuist 4 dagen lesgeven opzitten. Even een korte samenvatting van een lesdag.
- 10u30: De school start met the prayer. De leerlingen staan per standard op een rij en zingen/bidden dan. Deze activiteit tijd duurt tussen de 15 à 30 minuten.
- 11u-12u: Eerste les Engels aan the 4 th standard (is zoals het vierde leerjaar bij ons). Ik heb de leerlingen de kleuren aangeleerd. Daarna hebben ze het lied head, shoulders, knees and toos aangeleerd. Het resultaat was prachtig.
- 12u-12u10: Break, koffie of thee tijd. De koffie en thee lijken hier hetzelfde. Bruine kleur, veel suiker en veel melk.
- 12u10-13u30: Nali Kali (1-2-3th standard). Er werden 80 kinderen voor me neer gedropt. Doe maar zeiden ze. Deze kinderen kennen nu ook de kleuren in het Engels. Het was wel een hele opgave met 80 kinderen. Tussendoor mocht ik de kinderen even alleen laten omdat ik koffie moest gaan drinken :).
- 13u30-14u15: Lunch. De leerlingen krijgen eten van de overheid. De leerkrachten delen hun eten met de andere leerkrachten. Ik moet zelfs geen lunch meer meebrengen, zij zullen voor mijn eten zorgen.
- 14u15-14u55: Engels in 5th standard. De leerlingen hebben geleerd zichzelf voor te stellen,  de volgende les wordt dit nog eens herhaald. Zij kunnen nu het lied Aiko Aiko zingen.
- 14u55-15u35: Engels 6th standard. In de les hebben we het verhaal a devoted son behandeld. Een Indisch verhaal dat ver van het bed van de leerlingen staat.
- 15u35-15u45: Break. Deze break loopt wel altijd uit tot 16uur.
- 16u-17u: Engels 7th standard. Het gedicht the mountain and the squirrel, they had a quarrel. De rijmwoorden werden ontdekt in het gedicht en de tegengestelden. Sunita, de Engelse leerkracht heeft de leerlingen dan nog een lied aangeleerd. Shall we open the door, why are you angry so...
- 17u: Prayer en naar huis.

Als ik thuis ben, bereid ik de lessen voor de volgende dag voor. Daarna gaan we gaan eten in ons stamrestaurant. En dan oogjes dicht en snaveltjes toe: dromenland here I come!

6 opmerkingen:

  1. Blij dat ik eindelijk weer wat nieuws kan lezen
    me dunkt dat je ook al lekker thuis bent in de muziek ! , en die dagindeling verbaast ook , je mag porverdorie een heel tijdje in die school rondhangen. Gelukkig is er dan tussendoor een moment om thee of koffie te nuttigen...; mis je de cola niet ? , of heb je die sowieso 's avonds in het restaurant alvorens je het snaveltje dicht doet ?!
    We merken dat je echt je best doet , en dat draagt weer bij tot de verdere uitbouw van de kennis. Als je die klassen bekijkt , het ontbreekt blijkbaar niet aan materiaal !
    Ik kijk uit naar je volgende reportage , en ondertussen wens ik je een prettig weekend ;
    Wilfried

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Blijde,

    de eerste werkweek zit erop. We kunnen dat goed geloven dat ze druk was, zo te lezen. Jij, de leerkracht en de kinderen leren weer veel bij. Hopelijk vond je snel je draai. En geniet je van je lunch en de koffiepauze. Na de werkdag nog wat voorbereiding thuis , dan je buikje vullen en daarna in dromenland.

    Groeten,
    Peter, nichtje Laura, Petra & mijn mama.

    Tot de volgende. Geniet van je weekend. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Blijde!

    Wow, ik ben zeker dat jij die kindjes fantastisch zal begeleiden! Je doet dat echt goed daar! Kben trots op jou, juf Blijde! :D

    Veel plezier daar nog en natuurlijk veel liefs uit SU.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hé Blijde, prettig weekend. We zijn héél trots op jou!! Er is maandag een pakje vertrokken richting Hubli en het zou 10 dagen onderweg zijn... Aftellen maar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Blijde,

    Wat een flexibele leerkracht ben jij :) Klinkt best wel druk zo'n lesdag daar! Nog héél véél succes en plezier daar! En niet te vergeten... DE LEERKRACHT MAAKT HET VERSCHIL ;)

    Groetjes,
    Nele Van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Blijdschap, Kushi, Kinky B. Ik heb een kleine boodschap voor u: Ik mis u en ik vind het verdomd jammer dat ik een skypedate heb gemist. Ik hou m'n telefoon in de aanslag voor als je nog eens sms(. Trouwens ik heb nu ook je indisch nummer :)
    Also, ik hoop dat je het daar een beetje goed doet, waar ik zeker van ben.
    Tot snel!!!
    Laure

    BeantwoordenVerwijderen