donderdag 28 februari 2013

Tweedaagse workshop Nali Kali

Vandaag en gisteren ben ik naar Kalgathi geweest om een workshop rond Nali Kali (spelend leren voor de 1st, 2th en 3th standard) te volgen. Volgen is een groot woord want de gehele dag werd er in Kannada gesproken. Ik verstond alleen het woord Khushi...

Ik moest om 10uur op de workshop zijn. Eerst met de bus naar Kalgathi, office van Sikshana, en dan met de motor naar de plaats van de workshop. Ik was goed op tijd, met dank aan de twee boys van Sikshana: Ganesh en Kashi.
Ik heb dan 2uur gewacht totdat de workshop zou beginnen. Om 12uur zijn we van start gegaan met 'the function'. Belangrijke personen werden op het podium gevraagd en moesten daar zitten in comfortabele tuinstoelen. Ik moest ook op het podium als geïnteresseerde in Nali Kali uit België. De mensen op het podium werden één voor één afgeroepen, ze heetten je dan welkom en je krijgt dan een half verwelkte roos. Daarna volgden er speeches tot 14u15.
Van 14u15 tot 15uur was er pauze. We kregen allemaal een lunch aangeboden, lekker. Tijdens de middagpauze heb ik de school bezocht waar de workshop doorging. Het was een privéschool. Ik merkte niet veel verschil op met een government school. De teachers waren heel blij dat ik hun school kwam bezoeken.
Rond 15uur was er vragenronde rond Nali Kali, de leerkrachten mochten vragen stellen en deze werden dan beantwoord. Ik moest ook een vraag stellen, share your experience, niemand verstond mijn vraag maar ik heb ze toch gesteld. Dus de officer van het trainingscentrum was content.
Na een uurtje vragen stellen, werden er filmpjes getoond uit verschillende Nali Kali klassen.
Rond 17uur was de workshop af gerond en werd ik terug gebracht naar het office van Sikshana met de motor.

Toch eventjes uitweiden over de motor. Het is het beste voertuig hier in India! Je voelt de schokdempers niet en je vliegt niet telkens een halve meter in de lucht. Het is snel en wendbaar en je kan overal tussen.

Terug in het Sikshana office heb ik ontdekt wie mijn god is, namelijk de god van Kushi. De god die bij de naam Kushi hoort is Santosa Aananda.
Ik zat in het kantoor een uur te wachten totdat Amin terug was, dus ik had de tijd om veel vragen te stelen over hun cultuur maar dat is voor een ander bericht!

8 opmerkingen:

  1. blijdschap, zo droog :p
    " Ik moest ook een vraag stellen, share your experience, niemand verstond mijn vraag maar ik heb ze toch gesteld. Dus de officer van het trainingscentrum was content."
    xxx Y

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Blijde,

    terug eens iets anders, een tweedaagse workshop, ookal was het voor u niet in de juiste taal. Toch was de tuinstoel en het eten terug in orde. Dat maakt het wel wat goed hé. Maar je doet dat daar zeker niet slecht. Is om fier op te zijn. Motor = het beste voertuig van India, daar heb je dan ook kunnen van genieten. Geniet daar nog goed en doe ook vooral nog je best op school. Hopelijk heb je ondertussen je post vanuit België al ontvangen.
    Vele knuffels van
    Peter, nichtje Laura, Petra en mijn mama.

    PS: alvast een fijn weekend en voor zondag EEN HELE GELUKKIGE VERJAARDAG GEWENST VAN ONS VIER. GENIET MAAR GOED. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Blijde...een héél gelukkige, warme verjaardag! Geniet er van!x (mama van Griet...ik volg je ook ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Blijde!

    Wat een prachtig uitzicht en wat een mooie foto!
    Nog vel plzier op je avontuur!

    Oja, bedankt voor je brief!
    Je bent de beste dooooos die ik ken!

    Veel maar dan ook heel veel liefs!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Blijde,
    zoveel indrukken en zoveel ervaringen! Ik ben er zeker van dat deze dingen je nog jaren zullen bijblijven. We volgen je blog iedere week (lezen het altijd in het weekend).
    We wensen je van hieruit een gelukkige verjaardag (vanuit Boekhoute)!
    Groeten van Johan en Isabelle Van de Welle - Cocquyt en kinderen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Blijde,
    Van harte proficiat met je verjaardag !
    Een verjaardag vieren op een stageplaats Indië, dat is toch speciaal !
    Geniet ervan (misschien wel met een speciale pikante maaltijd van daar, lekkere naan en een lassi ?).
    Dikke kussen !
    Annemie e co

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Benieuwd hoe je je verjaardag hebt gevierd, Blijde!
    Rijdt jij ook zelf met de moto of laat je je voeren?

    Lentegroetjes,

    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  8. BLIJDE , die eerste foto van jou met dat uitzicht is supermooi! Je ziet er stralend uit! :D Kan je voor mij ook niet zo'n broek meenemen? ;)

    BeantwoordenVerwijderen